субота, 25 травня 2019 р.

Ще трохи про співучителювання

Закінчується навчальний рік і, природно, хочеться оглянутися: що зроблено, що залишилося, як змінюється школа, чи змінюємося ми. А ми таки змінюємося, вчимося, рухаємося по шляху змін, бо хочемо, щоб маленька сільська школа, не просто існувала,  а гідно витримувала конкуренцію і була комфортним місцем для всіх, хто тут вчитья і працює.
Співучителювання - це те, що цікавить, подобається, спонукає діяти, це наш спільний "довгий хвіст" від українсько-фінського експерименту "Змінитися за 7 днів". Протягом минулого навчального року наші вчителі багато працювали для співучителювання. Пригадували уроки фінських колег, читали, обирали теми, розробляли власні уроки.
Об'єднували різні класи (2, 4, 5, 6) для більш глибокого дослідження казок Андерсена чи серйозного аналізу прав дитини. У такій співпраці учні самостійно розподіляють ролі, сміливо ставлять запитання, охоче допомагають одне одному, дружно виконують ігрові, пошукові, творчі завдання, здобуваючи нові знання, розвиваючи і навчальні, і соціальні навички.


Дуже цікавими і вдалими були спроби поєднувати, переплітати різні предмети. Мені природно було шукати та порівнювати стильові риси бароко і класицизму в архітектурі, музиці, літературі разом з Альоною Василівною та Іриною Володимирівною. Учні за допомогою кросвордів, буриме, інших словесних задач засвоювали поняття; створюючи лепбук, - роздивилися архітектурні пам'ятки України.
Ірина Володимирівна принесла на урок кавову історію і восьмикласники самі створювали малюнки  в стилі бароко з ароматом кави. 
Днями спостерігала співучителювання Валентини Миколаївни та Дарини Леонідівни. Математика і англвйська дуже органічно поєднувалися. Стримане, виважене спілкування, вільний рух у класі, при цьому діти чітко розуміють, що мають робити і для чого. Результат - формування навичок математичного обчислення і англійського говоріння. І, майже фінська, неспішність.
Заключний урок української літератури у 6 класі був справді святковим і продуктивним, повітряним,  ігровим і рухливим, практичним і трохи казковим. Фізичні досліди від Віктора Миколайовича яскраво пояснювали природу і можливості повітря, води, звуку, вогню та незвично відтіняли літературні образи, які пригадували учні разом з  Марією Валентинівною.
Звичайно, не на всіх урокоах мені вдалося побувати, але раділа кожній можливості бачити, скільки нових ідей народжувалося під час підготовки таких уроків, які несподівані повороти і переходи виникали під час роботи.  І надзвичайне задоволення бачити, як подобаються такі заняття дітям.
Про себе скажу, що завдяки практиці співучителювання по-іншому побачила своїх колег, відкрила в них нові таланти, можливості, збагатилася їхніми вміннями.
     Кожного разу переконуюся у првдивості твердження фінських учителів Кайсу та Еси про те, що підготовка спільного уроку - процес креативний, творчий та надзвичайно важливий для нашого фахового розвитку. І, що не менш важливо, коли двоє (чи троє) вчителів створюють щось разом - результат завжди перевищує їхній індивідуальний внесок. 

Немає коментарів:

Дописати коментар